-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

søndag den 24. oktober 2010

Laudrée i paris

Jeg var så utroligt heldig at Animatoren gav mig jordens beste fødselsdagsgave, nemlig en tur til paris! Han er nu en dejlig mand!!

Mens vi var dernede nød vi self en masse (!) dejlig mad og endnu flere skønne kager. Mest af alt var jeg ret spændt på at besøge Laudrée som jeg har hørt så meget om gennem årene. Til dem der ikke ved det er de kendt for deres makroner i alle farver og smagsvariationer og man må sige at der var meget at vælge imellem... Vi tog butikken på Champs Elyseé (jeg ved godt alle siger at man ikke skal tage den, den er overbefolket med turister, hvilket er sandt! Jeg kan kun give rådet videre, men nu var vi der og vi havde gået hele vejen fra vores hotel på Mont Mantre og vi var trætte... Meget trætte...) Vi gik ind og ville egentligt bare have taget kagerne med ud på en bænk da vi ikke kunne overskue at sidde derinde, men så opdagede vi at man kunne side ude bagved i den lident kendte bar! Så fint et sted, helt organisk og som taget ud af en verdens omsejling under havet... Her måtte vi sidde!

Dårligt billede... Sry! det var bare ikke lige stedet man tog uhæmmet mange billeder. Og nu rambler jeg igen... bær over med mig! Jeg elsker Paris og vil så gerne dele det hele med jer :)
Men altså, vi kom ind fik sat os og skulle så bestille... og der var jo meget at vælge imellem... ikke bare makronerne, der var kager i alle afskygninger og tapas og frokost og salater der så fabelagtigt gode ud! Men nu var jeg jo gået derind fordi jeg ville have makronerne, så jeg holdt mig til dem... nu skulle jeg jo så bare vælge hvilke jeg ville smage, vi havde jo ikke råd til dem alle sammmen... Efter længere tids tøven valgte jeg at prøve en chokolade, valhrona, en rosen blomst, en æble og en appelsin blomst, der dog på trods af gentagne forsøg fra tjenerens side konstant endte med at være en kokos... de ligner åbenbart hinanden!

Smukke er de! MEN, de levede simpelthen ikke op til forventningerne... eller jo, chokoladen gjorde... men man skal virkelig også gøre meget galt hvis man skal ødelægge noget med valhrona i... og de kan altså godt lave makroner derinde! Absolut bestemt! det var mere smagene... de var ALT for syntetiske!! rosenblomsten smagte som at bide i et stykke sæbe... og nu har jeg eksperimenteret nok med rosen vand til at vide at man sagtens kan få en yderst fin og pikant smag af roser frem i kager uden at gøre det til et stykke sæbe... det samme gjorde sig desvære gældende for appelsinen også... og æblen smagte mest af alt af et af de her slags tyske syrlige vingummier man kan købe nede v den lokale slik pusher eller over grænsen... hvilket er mægtigt hvis man har lyst til den slags, men det har ikke set skyggen af et æble! kokosen var nok mest fordi jeg ikke er så glad for kokos sådan bare rent og når det ikke er i en kokostop... men det er nok bare mig der er underlig ;)

På trods af det vil jeg dog anbefale at man lige stikker hovedet ind hvis man alligevel går forbi. det er nu et smukt sted og kagerne inspirere og man kan jo altid bare prøve en af dem med chokolade, men har hørt at Paul's skulle være meget bedre ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar