-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

torsdag den 28. oktober 2010

Køkkenredskaber

Hvorfor er det så hulens svært at få fat i ordentlige professionelle køkkenredsakber i Danmark?? Eller er det bare mig der kun kan finde buttikerne på nettet og ikke har tålmodigheden til at vente ugevis før mine ting kommer frem og forøvrigt betale overpris på redskaber som slet ikke burde koste helt så meget??

Beklager den negative indgang, men jeg er altså ved at være godt træt af det... Jeg mangler en lille palet kniv og det er simpelthen ikke til at finde, lidt ligesom da jeg skulle finde en rigtig sprøjtepose! Tyller kan man finde i læsevis, både de gode og de dårlige, men en sprøjtepose, sådan en rigtig stof en... næ... det tog godt nok lang tid, til dels fordi jeg nægtede at betale 500-1000 kr for den. Det lykkedes dog til sidst i Specialkøbmanden som er den eneste fysiske butik jeg egentligt kender tila tman som menig mand har adgang til. De har meget godt, men nu var jeg jo i Paris i september og faldt over det her sted:
E.Dehilerin er et mekka for mad entusiaster! Det er en labyrint af alt hvad man kunne øske sig, lige fra tyller, sprøjteposer, kageforme i alle størrelser former og materialler, til udstikkere, kageruller, palet knive, knive og kober gryder! Det var simpelthen en lille perle at finde og kan varmt anbefales at man finder stedet når man er i Paris.
Vi endte med at være derinde i  lidt over en time, hvor jeg bare rendte rundt som et andet fjols i disney land mens ekspedienterne drillede Animatoren som tøffede meget træt efter mig. Jeg endte med at købe en ordentlig palet kniv, nogle små dessert tærtefade og et udstikker sæt, ting som jeg længe har ønsket mig. prisen blev ialt 350 kr hvilket jeg syntes er rigtig godt sluppet! Tilgengæld måtte vi så punge ud med yderlige 80 kr da vi blev enige om at vi nok ikke ville komme igennem sikkerheds tjekket ved flyveren med min machette lignende palet kniv i tasken, ergo den skulle tjekkes ind som bagage og når man flyver med easy-jet så koster det! Og vi var nok ikke sluppet igennem med den, Frankrig var på daværende tidspunkt i højeste alarm beredskab så alle var på dupperne. Så sådan var det! Så må je gjo lære at tænke mig om hjemmefra når flybilletterne bookes ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar