-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

mandag den 25. oktober 2010

Agnes pigen og hendes cup cakes

Bloggeren var her igen lørdag til søndag, sikke meget vi får set til hinanden! det er jo skønt :) Hun er en af mine absolut tætteste veninder og vi deler rigtigt meget og da hun og Politikeren bor i Odense og Animatoren og jeg i København, så er det desvære ikke så tit vi får set hinanden (længe leve facebook chat, ellers havde vi vist begge haft en ret høj tlf regning ;) Men lige for tiden ses vi ret tit og det er rigtig dejligt da der sker en hel del i mit liv.

I lørdags var det bare til hygge og så fordi politikeren skulle til noget kursus herover og så kunne hun jo ligeså godt tage med;) hvilket jo er skønt for mig! Det var ellers lige ved at gå galt, hvad skete der lige for pbs i lørdags??? øj hvor var det træls! For jeg skulle jo hente Cupcakes fra Agnes for nu havde vi hørt så meget om dem så nu skulle de altså prøves. Men det var ikke så nemt nej, Animatoren og jeg endte med at bruge 3 timer inde i byen med at rende frem og tilbage fra den ene hæveautomat til den anden og hver gang det var lige ved at være vores tur løb automaten tom! og til sidst kunne vi ikke engang hæve over i netto!! Nå, men vi prøvede alligeel og 5. forsøg viste sig at være heldets for det gik igennem og vi kunne endelig nyde de to vi havde købt derinde og tage 4 med hjem til senere... man skal jo gøre det ordentligt;)

Derinde prøvede vi deres 'Cheesecake' og den der heder 'Black and White'. De var rigtigt gode!! Særligt 'Cheesecaken' som var med blåbær. Med hjem købte vi 'Italian almond' (x2, da både Animatoren og Bloggeren ville have den), 'Lime' og 'Lemon Meringue' (jeg har en svaghed for Lemon Meringue Pie!).

fra venstre er det 'Lemon Mirengue', 'Italian almond' og 'Lime'

Men men men, de levede altså ikke helt op til forventningerne! De var egentligt lidt kedelige... 'Lemon Meringuen' var den jeg bedst kunne lide, men den var ikke super og marengsen var lidt kedelig. 'Lemonen' var smagsløs, en almindelig vanilie cupcake med lemon frosting på, men der kunne sagtens have været meget meget mere pow i lemon smagen... det var mere sådan bare 'ahhh... jeg tror du har lidt lime i?'. 'Italian almond' var ok, men smagte overhovedet ikke af mandler, mest af kirsebær... Nu er det også en kirsebær frosting der er på, men burde man så ikke have opkaldt den efter det?? Når nu det var den mest dominerende smag?

Jeg må dog indrømme at jeg helt klart skal prøve dem igen, der er jo mange smagsvarianter og jeg vil mægtigt gerne smage 'Cheesecaken' igen! Og de var et dejligt suplement til en tøsse aften, hvor Animatoren prøvede at lade som om vi ikke var der ;)
Lemon Mirengue tværsnit

1 kommentar: