-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

onsdag den 27. oktober 2010

Halloween

Det er Halloween!! den famøse amerikanske (skulle man tro) festivitas som er blevet så masivt markedsført herhjemme i de seneste år og i år er jeg sørme også hoppet med på vognen. Det er jo en super god undskyldning for at holde fest og lave sjove kager! og det siger vi ikke nej til!!

Heldigvis så skal jeg holde fødselsdag (min fødselsdag er godt nok sidst i august, men bedre sent end aldrig!) med ynglings Über DIY veninden Nat og vi har da helt naturligt besluttet at gøre det til en Halloween inspireret fest! lover der kommer billeder;)

Derfor har jeg nu også sat mig for at jeg skal lave lidt Halloween inspireret sødt! Har tænkt mig at lave Dracula flødeboller (overvejer dog at lave dem til Zombier istedet... med dur det stadig at de er m mørk chokolade så? har en temmelig stor avasion mod hvid chokolade...), græskar mocca kugler (basic romkugler men med kaffe i istedet for rom som blir pyntet m orange marcipan) og så små spøgelses skumfiduser ala dem Katie lavede her : http://colormekatie.blogspot.com/2010/07/marshmallows.html. Syntes de er så fine!! Tænker at jeg vil varme dem ganske forsigtigt, så de ikke bliver brankede, og så hive dem lidt i toppen så de bliver lange og så male små spøgelses ansigter på. Nogen der har nogen erfaring med at arbejde med skumfiduser??

Bordet blir dækket med græskar lamper, sort dug, orange balloner, hvid vat spindelvæv og så havde jeg tænkt nogle halv døde roser... men lad os nu se ;)

Opskrifter og billeder følger i et senere indlæg, skal jo lige have lavet det først ;) og jeg lover jer også at tage billeder af hele bordet med Nat's kager og færdig pynt også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar