-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

søndag den 28. november 2010

Agnes -igen...

Puh, så gik der lige endnu en uge og nu er det på onsdag vi flytter... tiden går alt for stærkt lige nu... har jo også snart eksamen!

Nå, det har været en travl uge. Onsdag blev jeg skannet igen med henblik på en ny insimination, men der viste sig at ligge to cyster i venstre æggestok, så vi må vente en omgang igen. Temmelig deprimerende og frustrerende! Ikke mindst fordi at vi jo selv skal betale her fra januar af (tak til Staten som åbenbart ikke syntes at befolkningstallet i Danmark skal være større, vi er jo også rigelige til at bære den koloenorme ældre byrde... skal nok blive sjovt...) Det blir dyrt og det er ikke fordi vi ikke skal kunne finde pengene, vi er så heldige at have en fantastisk familie i ryggen og Animatoren arbejder jo fuldtids og deltids på samme tid, men jeg tænker meget på alle dem der ikke har råd, og på dem hvor det at blive gravid er en kur. En af mine meget gode veninder lider af endomitriose (er ikke helt sikker på det er stavet rigtigt) og for hende er der kun en kur ud over utallige operationer, nemlig at blive gravid! Endomitriose gør det at din livmoder danner en masse væv som samler sig i mave bugen og danner en lille eller meget stor 'bold'. Det gør ondt og min stakkels veninde har nu her det sidste år levet i et smerte helvede og har oven ikøbet måtte udsætte sit bryllup og ikke mindst sin uddannelse. Det vil sige at der ikke ryger nogen penge ind og at chancen for at hun bliver færdig bliver mindre og mindre. Hendes forlovede tjener penge og er færdig uddannet, men de sidder også med bolig lån og har, imodsætning til os, ikke en familie der kan hjælpe ret meget hvis det er. Så for hende betyder det at staten har taget hendes muligheder...

Blir bare så sur over det!!! Syntes det er mangle på respekt over for alle os der kæmper. De sidestiller det ikke at kunne få børn med at skulle have briller eller have tandpine... Blir så arrig over det. Jeg har selv briller og betaler gladeligt det jeg skal for det, men nu koster mine kontaktlinser hellere ikke 10000 et par gange om året, og det at mit syn er dårligt presser mig ikke psykisk og det gør ikke ondt så man ikke kan trække vejret!!

Men det var jo egentligt ikke det det her indlæg skulle handle om... Er bare så træt af det og syntes man skal tænke sig godt om når man sætter sit kryds til næste valg!

Det indlæget egentligt skulle handle om var at jeg om tirsdagen var på Agnes med Bloggeren som er en af mine bedste veninder. Hun var i København til et event hos Luxxotica som ejer en masse af de store modehuses solbrille mærker, bla. Rayban, D&G og mit elskede Chanel. Hun fandt lige en time i kalenderen så vi kunne snakke og spise kage, absolute ynglings beskæftigelser, og så kunne hun lige nå at blære sig med at hun fik et par aviators fra Rayband... Slet ikke misundelig, nej nej ;)

Nå, men Agnes var som altid et hyggeligt bekendtskab, kunne dog stadig godt bruge at de skruede lidt op for smagen og så har jeg en mistanke om at de ikke bruger rigtig smør i deres smørcreme, men et blandingsprodukt... det smager i hvertfald ikke af smør!

Jeg fik deres signatur cupcake, nemlig en Redvelvet, og Bloggeren fik en Mintchokolade. Min var rigtig god, smagte af vanilie og var med flødeostcreme men Bloggerens var sgu lidt kedelig... Vi købte begge en Hindbær og en Pistachie med hjem. Mest fordi at Animatoren elsker pistachie og den har de ikke så tit så jeg syntes vi lige så godt kunne smage dem. Pistachien var rigtig god, faktisk en af de bedste vi har fået dernede fra!! kan absolut anbefales! Hindbæren var ok, men lidt kedelig... kunne godt have brugt lidt mere hindbær smag...


og så driller min computer, så i får lige resten af billederne en anden dag. Nu vil jeg pakke de sidste kasser så vi kan blive klar! Bliver så fedt at flytte :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar