-en blog om mad, livet og hvad der nu ellers lige gør mig glad-

en lille blog om mad og livet, hvad der gør en glad og hvad der ikke gør en glad. livet er ikke bare lutter chokolade og lagkage, engang imellem må man bide i det sure umodne æble og acceptere at sådan er livet.

lørdag den 20. november 2010

Banan kage ftw!

I får lige den her geniale, hvis jeg selv skal sige det og det skal jeg vel, banan kage: MUMS, den blev helt som jeg havde håbet... blød, sød og luftig! Inspirationen til den kom fra noget så fjollet som min nye creme fra mit al time favorit mærke Lush. Det er en creme m bananer i!! Som i helt friske dejlige bananer og vanilie korn og en masse andet godt!! du kan se den her: http://www.lush.co.uk/products/skincare/hand-and-body/sympathy-for-the-skin_96.html
og så kan jeg forøvrigt ikke understrege nok hvor glad jeg er for Lush! Da mine hormoner gik amok redede de min hud! Måske jeg burde lave et oplæg om dem senere? Eller er det ikke mad relateret nok? på den anden side så har de jo lige inspireret mig til den her:

(og hermed den lovede banan kage;)

Start med at tænde for ovnen på 175. Find den form du vil bruge frem og smør den og drys den m lidt mel, kagen skal bage 45 min i en alm bageform og 20 min i muffin form.
Du skal bruge: 100 g. smør, 150 g. sukker, kornene fra en hel stang vanilie (to hvis du føler dig lidt rig og overskudsagtig) og 50 g. brunfarin som røres blødt, luftigt og så hvidt som muligt. Så skal du røre 2 æg i, et af gangen og mose 2 bananer i. I en anden skål blander du 150 g. god hvedemel, 1 knsp salt, 1 tsk vanilie sukker, 1 tsk bagepulver og 1/2 tsk natron. Blandingen sies i smør/sukker/æg blandingen, skiftevis med 125 g. cremefraiche.

Når heligheden er bagt og kølet helt af laver du en smørcreme, men skifter mælken ud med cocio og blander 25 g cacao i.

Så får du det her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar